DETAYLARI UNUTTUNUZ MU?

Yüzme Tekniklerini Geliştirme

Serbest Yüzme Nasıl Gelişir?

Serbest Yüzme Tekniğinizi Geliştirecek 10 İpucu

Serbest yüzme tekniğindeki en önemli unsurlardan biri etkili bir kulaçtır. Etkili kulaç, yavaş, orta ve hatta hızlı yüzerken tükenmeden yüzmenize yardımcı olacaktır. Bu makaledeki ipuçları, daha hızlı serbest yüzmenizi sağlayacaktır.

Yüzme İpuçları

1. Başınızı omurga hizanızda düz olarak tutun ve havuzun dibine bakın. Havuzun ilerisine doğru bakmayın. Bu başınızın yukarı doğru kalkmasına kalçanızın daha suya batmasına sebep olacaktır. Bu da bacaklarınızın düşerek, sudaki sürtünmenizi arttıracaktır. Bu etkiyi iyileştirmek için de daha kuvvetli ayak vurmak zorunda kalacaksınız.

2. Baş ve göğsünüzü suyun içine doğru hafif şekilde batırmanız, kalça ve bacaklarınızın yükselmesini sağlar.Hava ile dolan ciğerleriniz, yükselen bacaklarınızın daha az çalışmasını sağlar.

3. Nefes almadan önce kafanızı sudan kaldırmayın. Bu hata yüzünden, kalça ve bacaklar suyun içine batar. Bunun yerine, vücudunuzu hafif bir rotasyon şeklinde çevirerek ağzınızın sudan çıkıp rahatça nefes alabilmesini sağlayabilirsiniz.

4. Karın ve göğsünüz düz bir şekilde yüzmek yerine, sağa ve sola hafif omuz rotasyonu ( bir omuz suda iken diğer omuz suyun içinde olacak şekilde ) yaparak yüzün. Bu sırt kaslarınızın daha çok aktif olmasını sağlayacak ve omuz kaslarınızı rahatlatacaktır.

5. Etkili bir serbest yüzme için, düzenli olarak nefes vermelisiniz. Nefesinizi suyun dışında vermek ve nefes almak için yeterli zaman bulunmamaktadır.Bu yüzden nefes verme, kafanız suyun içindeyken gerçekleşmelidir. Bu şekilde suda kendinizi daha rahat hissedeceksiniz.

6. Yüksek dirsek yüzmek. Bu hareket, suyun yakalanması ve çekişi esnasında dirsek yukarıda kalacak şekilde ön kolun fleksiyon hareketi yapmasına dayalıdır. Yakalama fazı bitiminde, ön kol havuzun gerisini göstermelidir.

7. Kolunuzun başınızın önünden suya girerken önce parmaklar, bilek, dirsek ve omuz şeklinde olmalıdır. Kolunuz düz bir şekilde suya girmemelidir.

8. İki ayak vuruşu yaparak daha fazla enerji sarfiyatı yapabilirsiniz. Bu hem sizi hızlandırır, hem de kollarınızdaki yükü alır.

9. Avuç içiniz uzanma ve suyu yakalama esnasında, suya paralel (hafif aşağı bükülü) olmalıdır. En sık yapılan hata, avuç içinin yukarı doğru bakmasıdır ki bu su içinde frenleme sağlayacak ve ileri doğru yüzmenizi zorlaştıracaktır.

10. Dönüşlerde ve kafanız suyun içindeyken, burun klipsi kullanabilirsiniz. Burnunuza su kaçmasını engelleyerek, yüzme esnasında diğer hareketlere olan konsantrasyonunuzu arttırabilirsiniz.